Tuesday, October 6, 2009

Cermin mata baru


Dua hari ni...aku dah mula menyesuaikan diri bali menggunakan cermin mata.....heheeh......berbulan juga aku tak pakai cermin mata...hinggakan ada yang hampir terlupa aku sememangnya menggunakan cermin mata...Semuanya gara-gara cermin mataku hilang tak dapat dikesan..
Aku memang pelupa sekarang ni... silap aje letak barang aku dah tak ingat di mana aku simpan....
Cermin mataku sebelum ini juga pernah hilang berbulan lamanya... akhirnya aku jumpa di belakang rak pinggan dekat bilik air...barangkali sebelum mandi...aku letakkan di situ dan jatuh di belakang rak pinggan. Tapi paling aku tak boleh maafkan diri sendiri bila cermin mataku terlupa nak ambil semasa berhenti makan di RnR Tapah....waktu aku belajar di UPSI dulu.... Aku selalu tanggalkan bila nak makan atau nak minum....
Harga sepasang cermin mata hari ini bukanlah murah seperti zaman persekolahan dulu.....bingkai sahaja dah beratus....cermin pula kalau multi coted...dah berganda harganya... Mula-mula aku cadang nak ambil yang biasa-biasa...dengan budget di bawah rm 200...tapi rupanya dengan usia sebegini.... pandangan jauh dan dekat dah sama bermasaalah... Jadi terpaksalah ambil package yang ada keduanya.... Aduhhh..... susahnya menjadi tua...semua naik harga...hahhahah..
Tapi paling tak tahan.... komen beberapa orang anak murid dan anak aku sendiri...cikgu nampak tak cutelaa...pakai cermin mata. Anak aku pulak kata....Mak nampak garang...hehehe dan lebih melucukan...sekecik aku kata... Mak nampak macam orang tua....( Memang dah tua pun....hahhaha )
Apa-apa pun azamku kali ini, tak mahu menghilangkan lagi cermin mataku ini....biarlah orang kata aku tak lawake...dah tuake...aku akan tetap pakai....( kalau aku pokai nak buat baru lagi...hahhaha )








1 comment:

Kak Ani said...

salam kenal cikgu ros,
saya ni tak tahu nak tinggal komen kat rumah mana....harap2 cikgu terpandang la komen sy ni...

anak saya yg kat mrsm k.batas form 5...lupa kelas ape...

masa graduasi tu, sy lewat sampai, so dok melilau kat luar dewan je la...